Holdoversigt 2019/2020

Mor/far og barn gymnastik (ca. 1-3 år)

Henvender sig til børn i alderen ca. 1-3 år, samt én forælder/voksen.
Til forældrebarn gymnastik har vi fokus på en sjov gymnastiktime, hvor man sammen med sit barn får sved på panden alt i mens barnet udfordres og styrkes motorisk.
Vi skal hoppe, trille, synge, kravle, danse og springe mens vi går på opdagelse i alt det sjove man kan lave til gymnastik med sin mor eller far.

Vi er begge uddannet fysioterapeuter med mange års gymnastik og instruktørerfaring, og så er vi selv forældre til 3 dejlige krudtugler.
Vi glæder os til at lave en masse sjov gymnastik med jer!

Det er vigtigt, at børnene kan gå, så de får det optimale ud af gymnastikken, og så de ikke bliver ”løbet over ende” af de større og mere mobile børn på holdet.

Praktisk:
Træningstøj til dig og dit barn: shorts og t-shirt eller gymnastikdragt med leggings. Langt hår opsat.
Bare tæer eller bløde gymnastiksko, ikke strømpesokker eller kondisko.
Børnene må ikke bruge sut under træningen.
Drikkedunk med vand. Det er ikke tilladt at medbringe anden drikke og spise til træningen. Det må vente til efter træningen.

Forældre og andre pårørende, der ikke træner med, må ikke være i salen under træningen.
Der vil blive arrangeret “kigge-på-dage” i salen i løbet af året.

Mandage kl. 17.00- 17.50 Gymnastiksalen på Alsønderup skole (Stine)
Max antal: 20


Mor/far og barn gymnastik (ca. 1-3 år)

Henvender sig til børn i alderen ca. 1-3 år, samt én forælder/voksen.
Kom så alle små friske drenge og piger – tag én af jeres forældre i hånden og kom til gymnastik, hvor vi skal have det sjovt med en masse leg og bevægelse, både med og uden gymnastikredskaber.

På mor/far og barn holdet handler det om at have det sjovt og grine sammen, mens vi arbejder med motorik, sanser og krops-bevidsthed, og ind imellem får sved på panden. På dette hold tager børnene forældrene i hånden til ugens sjove time, hvor både børn og voksne rører sig, og udvikler bevægelses glæde sammen. Der skal hoppes, danses, kravles, synges, klatres og leges med alt fra ærteposer og faldskærm, til større gymnastikredskaber. Men vigtigst af alt er at vi har det sjovt sammen.

Jeg er uddannet pædagog og gymnastikinstruktør med mange års undervisningserfaring, og så er jeg mor til en datter med masser fart over feltet.

Praktisk:
Træningstøj til dig og dit barn: shorts og t-shirt eller gymnastikdragt med leggings. Langt hår opsat. Bare tæer eller bløde gymnastiksko, ikke strømpesokker eller kondisko. Børnene må ikke bruge sut når vi laver gymnastik.
Husk drikkedunk med vand. Det er ikke tilladt at medbringe anden drikke og spise til gymnastik. Det kan være en god ide at dit barn har fået lidt eftermiddagsmad inden vi går i gang. Andet mad må vente til bagefter.

Forældre og andre pårørende, der ikke er med til gymnastik, må ikke være i salen under træningen.
Der vil blive arrangeret et par “kigge-på-dage” i salen i løbet af året.

Torsdage kl. 16.45- 17.35 Gymnastiksalen på Alsønderup skole (Maja)
Max antal: 20


Tumlespring (ca. 3-6 år)

Har du lyst til at lave gymnastik og have det sjovt med andre børn, så kom og vær med.
Der kommer sved på panden og der vil være fuld fart på. Vi skal springe og lege og hermed udvikle motorikken på den sjove måde. Vi skal bl.a. at slå kolbøtter, stå på hænder, springe og hoppe på airtrack og minitrampolin. Dette ved redskabs-stationer med udfordringer til både nybegynderen og den øvede.
Her kan alle være med.

Her arbejder vi med:
Motorikken, rytmikken og balancen.
Leg, gymnastik og spring.
Disciplin – At lære at stå i kø og vente på tur.
At lave forlæns og baglæns koldbøtter, vejrmøller og at stå på hænder m.m.
Basisspring på minitrampolin og i airtracken

Praktisk:
Træningstøj: shorts og t-shirt eller gymnastikdragt med leggings. Langt hår opsat.
Bare tæer eller bløde gymnastiksko, ikke strømpesokker eller kondisko.
Drikkedunk med vand. Det er ikke tilladt at medbringe anden drikke og spise til træningen. Det må vente til efter træningen udenfor hallen, f.eks. i “cafeteriet” eller omklædningen.

Torsdage kl. 16.45-17.35 – Kulsviergården
Max antal: 50


Spring 1 (ca. 6-8 år)

På Spring 1 har vi fuld fart på. Vi skal lave en masse gymnastik og sjov. Der kommer sved på panden. Vi skal springe og lege, udvikle motorik og muskler på den sjove måde. Alle kan være med – både begynderen og den øvede. Der trænes samtidigt med spring 2, derfor kan alderen variere alt efter hvor man passer bedst ind.

Her arbejder vi med:
Motorikken, rytmikken og balancen.
Leg, gymnastik og spring.
Disciplin – At lære at stå i kø og vente på tur.
At lave forlæns og baglæns koldbøtter, vejrmøller, araberspring og at stå på hænder, begynder på flikflak øvelser m.m.
Basisspring på minitrampolin og i airtracken, at hoppe med samlede ben, at lave opspring, split spring og andre basis, samt begynder på salto træning og andre spring i minitrampolinen.

Praktisk:
Træningstøj: shorts og t-shirt eller gymnastikdragt med leggings. Langt hår opsat.
Bare tæer eller bløde gymnastiksko, ikke strømpesokker eller kondisko.
Drikkedunk med vand. Det er ikke tilladt at medbringe anden drikke og spise til træningen. Det må vente til efter træningen udenfor hallen, f.eks. i ’cafeteriet’ eller omklædningen.

Forældre og andre pårørende må ikke være i hallen under træningen. Henvises til “cafeteriet”
Der vil blive arrangeret “kigge-på-dage” i hallen i løbet af året.

Krav: For at være med på Spring 1 er det vigtigt at kunne høre efter og gøre hvad trænerne siger.

Torsdage kl. 17.30-19.00 – Kulsviergården
Max antal: 20


Spring 2 (ca. 6-12 år)

Spring 2 er de let øvede springere (begyndere over 8 år kan også starte på dette hold). Vi springer samtidig med Spring 1, men alderen varierer lidt mere.

På Spring 2 skal vi have masser af sjov, vi skal blive super stærke, så vi kan hoppe endnu højere og motorikken udvikles på fuld drøn, så vi kommer i gang med de rigtigt sjove og seje spring. Vi prøver grænserne af ved at øve flikflak, saltoer og mange andre svære spring.

Her arbejder vi med:
At lave flotte og hurtige vejrmøller med tilløb.
At gøre vores koldbøtter perfekte og komme i gang med flyvekoldbøtter.
At lave araberspring efterfulgt at opspring, så vi er klar til at køre videre ud i flikflak.
Basis og avancerede flikflak øvelser.
At lave rigtigt høje opspring, splitspring, sammenlukket og meget mere.
Basis og avancerede øvelser til salto.

Praktisk:
Træningstøj: shorts og t-shirt eller gymnastikdragt med leggings. Langt hår opsat.
Bare tæer eller bløde gymnastiksko, ikke strømpesokker eller kondisko.
Drikkedunk med vand. Det er ikke tilladt at medbringe andet drikke og spise til træningen. Det må vente til efter træningen udenfor hallen, f.eks. i “cafeteriet” eller omklædningen.

Forældre og andre pårørende må ikke være i hallen under træningen. Henvises til “cafeteriet”
Der vil blive arrangeret “kigge-på-dage” i hallen i løbet af året.

Krav:
For at være med på Spring 2 er det vigtigt at kunne høre efter og gøre hvad trænerne siger.
Man kan stå i en kø uden at larme.
Man kan hoppe med samlede ben i minitrampolinen.
Man kan lave opspring i minitrampolinen.
Man kan lave en vejrmølle.

Torsdage kl. 17.30-19.00 – Kulsviergården
Max antal: 20


Spring 3 (8-99 år)

Spring 3 er for de øvede springgymnaster. Her er der gang i den, der hoppes højt og øves på både nemme, avancerede og svære spring. Vi udfordrer alle – både børn og voksne på lige præcis det niveau de er på til at komme videre og blive endnu bedre.

Her arbejder vi med:
Araberspring, Flikflak, Kraftspring, Håndstand.
Par/Gruppe akrobatik (hvis det ønskes af medlemmerne).
At bruge kroppen til at få maksimalt udbytte af trampolinen, så man kommer så højt som muligt.
Salto, både sammenlukket, hoftebøjet og strakt – med og uden skrue.

Praktisk:
Træningstøj: shorts og t-shirt eller gymnastikdragt med leggings. Langt hår opsat.
Bare tæer eller bløde gymnastiksko, ikke strømpesokker eller kondisko.
Drikkedunk med vand. Det er ikke tilladt at medbringe andet drikke og spise til træningen. Det må vente til efter træningen udenfor hallen, f.eks. i “cafeteriet” eller omklædningen.

Forældre og andre pårørende må ikke være i hallen under træningen. Der henvises til “cafeteriet”
Der vil blive arrangeret Wkigge-på-dage” i hallen i løbet af året.

Krav:
Samme krav som Spring 2 og:
At man kan eller er meget tæt på at kunne lave en salto i minitrampolinen.
At man kan lave araberspring med tilløb.
At man kan eller er godt i gang med at lære kraftspring og flikflak.

Torsdage kl. 19.00-20.30 – Kulsviergården
Max antal: 20


MGP-dans (0.- 4. klasse)

Dansehold for alle piger og drenge, som går i 0.- 4. klasse.
Et dansehold, hvor vi danser, fjoller og har det super sjovt til en masse fed musik!
Og vi kunne rigtig godt tænke os, hvis du vil være med!
Om du har gået til dans før er lige meget – bare du har lyst til sjov og dans.
Sæsonen slutter af med en flot opvisning i foråret. Hvis det lyder som noget for dig, så tilmeld dig eller kom til en prøvetime!

Onsdage kl. 17.00-17.50 – Gymnastiksalen på Alsønderup Skole
Max antal: 20


Dansehold (dans fra 4.-7. klasse)
Mangler instruktør
!

Dansehold for alle piger og drenge, som går i 4.-7. klasse.
Et dansehold, hvor vi danser, fjoller og har det super sjovt til en masse fed musik!
Og vi kunne rigtig godt tænke os, hvis du vil være med!
Vi danser hiphop og en masse blandet dans.
Om du har gået til dans før er lige meget – bare du har lyst til sjov og dans.
Sæsonen slutter af med en flot opvisning i foråret. Hvis det lyder som noget for dig, så tilmeld dig eller kom til en prøvetime!

Onsdage kl. 18.00-18.50 – Gymnastiksalen på Alsønderup Skole
Max antal: 20


Womba Fitness

Hver onsdag aften er det tid til at komme op af sofaen, ryste r…. og komme glad hjem med endorfiner i kroppen. Vi danser forskellige zumba inspirerede danse, men vil også træne de store muskel-grupper, så som mave, ryg, arme og ben på forskellig vis bl.a. med elastikker, cirkeltræning eller helkropsøvelser.
Vi slutter af med dejlig udstrækning og sunde shots.
Hele herligheden varer en time.
Tag naboen, kollegaen eller en ven med under armen – altid godt med en træningsmakker.
Undervejs i sæsonen vil der være lidt sociale tilbud såsom walk and talk, tappas aftener, eller hvad vi nu kan finde på sammen (kun hvis man har lyst).
Der er god stemning på holdet.
Plads til alle – uanset hvilket niveau man er på. Plads til forskelle.
Håber vi ses.

Onsdage kl. 19.30-20.30 – Kulsviergården
Max antal: 30


Puls/Styrke

Efter opvarmning laver vi 20 min. effektiv puls/styrke træning, hvor vi blandt andet bruger TABATA/HIIT træningsmetoder. Det vil sige simple øvelser med høj intensitet og gentagelser. Vi slutter af med udstrækning. Det hele er overstået på 45 min. Vi træner i rå omgivelser til fed musik og god stemning!

Husk varmt tøj, når vinteren kommer. Der kan være lidt koldt i Koldhallen. Holdet er for alle mænd og kvinder uanset alder og niveau – kom i bedre form eller brug træningen som supplement til din øvrige træning. Husk lidt motion er bedre end ingenting!

Torsdage kl. 18.10-18.55 – Koldhallen på Kulsviergården
Max antal: 30


M/K-holdet

M/K-holdet er for muntre kvinder og kække mænd. Alle kan være med, også selv om du ikke har gået til gymnastik før. Vi skal have det skægt, mens vi får arbejdet hele kroppen igennem.
Vi bruger lette håndredskaber, små og store elastikker, håndvægte, redondobolde. Vi udfordrer balancen. Vi strækker ud og slapper af til stille musik.
Vi skal holde os i gang hele livet. Det er aldrig for sent, at begynde at gå til gymnastik.
Kom og vær med til en sjov energi givende gymnastik time hver mandag vinteren igennem.

Mandage kl. 19.30-20.30 – Gymnastiksalen på Alsønderup Skole
Max antal: 30


Motion for seniorer m/k

Seniorgymnastik er for dig, der gerne vil have rørt kroppen. Vi laver gymnastik, som alle kan være med til, selvom man aldrig har gået til gymnastik før.
Vi er heldige, at vi har mange forskellige småredskaber som vi flittigt bruger i løbet af sæsonen. Vi skal føle, at vi er blevet brugt efter hver time og kan gå glade og tilfredse hjem.
Et godt grin og sved på panden er bare sagen.
Kom og vær med og husk: Vi går ikke til gymnastik for at blive yngre, men for at leve længere.

Onsdage kl. 10.00-11.15 – Kulsviergården (Husk vi starter først i uge 38 – onsdag den 18. september)
Max antal: 40


ManuVision træning

ManuVision træningen har rod i gamle traditioner fra Yoga og Karate og andre træningsformer, der giver øget kropsbevidsthed, styrke, smidighed og mere optimal vejrtrækning.

Øg din mindfuldness og mindsk stress i krop og sjæl.

Træningen er et godt supplement eller alternativ til behandling, da det moderne menneske tit mangler gennemstrømning og fleksibilitet i kroppen. Ved at træne regelmæssigt, kan man forebygge ældning af kroppen, skader og stress. Træningsformen er også gavnlig, hvis du har problemer med ryg og fødder.

ManuVision er det nye sort inden for elitesport; f.eks. har mange cykelhold og det danske herrehåndbold landshold en ManuVision terapeut tilknyttet holdet.

ManuVision træning kan dyrkes i flere sværhedsgrader. I ASGI tilbydes træning i lettere/medium niveau.

Julie Guldbæk som underviser i ASGI er uddannet ManuVision kropsterapeut og træner og er blandt andet behandler for Team Rynkeby.

Praktisk:
Træningstøj: Tøj du kan bevæge dig i og bare tæer.

Torsdag kl. 18.00-19.30 – Gymnastiksalen på Alsønderup Skole
Mandag kl. 10.00-11.30 – Kulsviergården, Malermester Jensens Stue
Max antal: 20/10